خواص فلفل سیاه و مضرات فلفل
 
گیاهان دارویی
گیاه درمانی
یک شنبه 18 تير 1391برچسب:, :: 19:52 ::  نويسنده : دختر مشرقی

اسم من ((فلفل )) است !
 
براى معالجه بى حسى و فلج مرا بكار برید. تقویت كننده حافظه و اعصاب و مسكن دردهاى عصبى هستم .
اگر مرا در دندان كرم خورده بریزید از پیشرفت كرم خوردگى جلوگیرى مى كنم . غلظت خون را از بین مى برم .
آنان كه به جذام مبتلا هستند، به سراغ من بیایند. پادزهر خوبى هستم ...و هزاران خاصیت دیگر كه كمتر كسى از آن مطلع است !

فارسى من پلپل است و معرب آن فلفل مى باشد. زادگاه من هندوستان بوده و به دو رنگ سیاه و سفید در بازار عرضه مى شوم . فلفل سیاه میوه نارس من است كه آنرا خشك كرده اند و چنانچه میوه من پس از رسیدن خشك كرده و بعد در آب خیسانده ، لفافه ى خارجى آنرا بگیرند، به رنگ سفید درآمده و فلفل سفید خوانده مى شود. میوه من داراى 5/1 تا دو درصد اسانس است با بوى مطبوع و طعمى تند همراه با یك ماده ى عامله تند و صمغى كه در الكل و اتر حل مى شود، من مخاط را تحریك مى كنم و عطسه آور مى باشم .

 
زیاده روى در خوردن من باعث افزایش ترشحات معدى است و به همین جهت است كه مبتلایان به ناراحتى هاى معدى نباید در خوردن من افراط كنند و استفاده از مقدار كم من براى آنها هم مفید است . گرد كوبیده من حشرات را متفرق مى كند و اگر آنرا در لابلاى پارچه بپاشند بید نمى خورد و از گزند حشرات محفوظ مى ماند. سابقا كچلى را با من معالجه مى كردند. به هضم غذا كمك مى كنم . زهكش بلغم و ضد زهر مى باشم . من مقوى حافظه و اعصاب و مسكن دردهاى عصبى هستم . جویدن دانه من همراه با مویز جهت رفع رطوبات دماغ و معده مفید است . مالیدن میوه من با روغن جهت فلج و بى حسى توصیه شده است .

اگر یك حبه قند را در یك قاشق فلزى قرار داده روى آتش ذوب نمایند و بعد مقدارى گرد فلفل به آن مخلوط كرده گرم گرم در حفره ى دندان هاى كرم خوردگى بریزند درد آن را تسكین داده و از پیشرفت كرم خوردگى جلوگیرى مى كند. مالیدن من به لثه درد دندان را ساكت مى كند.

من بلغم را از بین مى برم و جگر را گرم مى كنم و اشتها را زیاد میكنم . من غذا را نرم و لطیف كرده و اخلاط غلیظ را از بین مى برم من خون غلیظ را سبك مى كنم ، و براى درمان جذام مفید مى باشم . من بادشكن بوده و دل درد را معالجه مى كنم و آروغ ترش را برطرف مى سازم ، حمول دانه من خارج كننده جنین و بعد از جماع مانع باردارى است . و این یكى از هزاران طرق تنظیم خانواده و جلوگیرى از ازدیاد نفوس است . ضماد من بازفت خنازیر را فرو مى برد. و جهت سفیدك ناخن مفید است و با آب پیاز و نمك جهت رویاندن موى گرى ((داءالثعلب )) مفید است ((داءالثعلب ریزش موى سراسرى بدن است كه معمولا پس از ابتلا به امراض عفونى ایجاد مى شود)) براى معالجه مسمومین مخصوصا تریاك خورده و عقرب گزیده چنانچه دسترسى به پزشك نداشته باشید بهتر است جوشانده ى مرا مكرر به مسموم بخورانید و بگذارید قى نماید. در گذشته عده اى معتقد بودند كه اگر مار گزیده دانه مرا بخورد وتندى آن را حس ننماید زهر در بدن او تاثیر عمیق كرده و معالجه آن آسان نیست ، ولى اگر تندى آنرا حس كند، قابل مداوا و درمان است . مقدار خوراك من حداكثر تا پنج گرم است . من براى اشخاص گرم مزاج خوب نیستم و تولید سر درد مى كنم و سینه را به خس ‍ خس مى اندازم و براى كبد ضرر دارم ، و برعكس براى پیران و اشخاصسرد مزاج مفید مى باشم
.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

نويسندگان



آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 45
بازدید کل : 15644
تعداد مطالب : 23
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



جواهربازار*

بازی آنلاین


*

*تعبیر خواب آنلاین

 ***

**** ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ